Two Wheel Forums banner

1 - 20 of 66 Posts

·
Registered
Joined
·
42 Posts
Discussion Starter #1
My friend Mike's Gixxer 1000. You either love it or hate it (I love it!) Ill try to get him to join over here :)
 

·
Registered
Joined
·
9,263 Posts
Damn..now thats some serious wheels there...I'd like to know what he else he had done to it too. :thumbs:
 

·
Registered
Joined
·
38 Posts
Hi everyone.. I'm Mike.. Well I am a newbie to this site but not to sportbikes.. I am the proud owner of the 2001 Chameleon and Orange Suzuki GSXR 1000. The frame, subframe, rims, exhaust can, and misc parts have been powder coated. The body is shot with DuPont Chromaflair Chameleon and the graphics/rear wheel hugger are painted with House of Kolor Neon Orange. As far as power is concerned, the horsepower was slightly bumped up with the help of a Yoshimura EMS, TiForce Titanium full exhaust system, K&N air filter.. There are TOO many extras to mention and has to be seen in person to better appreciate the work that went into it.. Not braggin, im just a proud gixxer owner..lol. Thanks everyone for the comments
 

·
Registered
Joined
·
9,263 Posts
Damn!! I'd say so...I'd be proud too, thats a sweet ride, sounds like she's your baby :thumbs: :bike:
 

·
Registered
Joined
·
42 Posts
Discussion Starter #7
YAY! MIke's gonna let me ride on the back sometimes :thumbs:
 

·
Registered
Joined
·
38 Posts
Thanks for having on this website.. Im just happy to be here. Oh Thrills.. you know you have a special reserved seat on the bike anytime! I have a few more pictures so lemme see what I can find.. (some of the pictures might be a little older than others as you will see some without the graphics painted on the fairings..) ..OK, I cant figure out how to post a picture.. I am more pathetic than I thought..haha!

 

·
Registered
Joined
·
42 Posts
Discussion Starter #9
Mike sent you an IM about how to get it to show up!

BTW I sent you a PM on SBH too :)
 

·
Registered
Joined
·
9,263 Posts
Now thats a serious beast...way cool!! :thumbs:
 

·
Registered
Joined
·
741 Posts
That is some seriously crazy paint - how does the can stay orange?
 

·
Registered
Joined
·
9,263 Posts
Todd said:
That is some seriously crazy paint - how does the can stay orange?
its gotta be some serious multiple layers of powder coating... :confused:
 

·
Registered
Joined
·
38 Posts
The exhaust can, can withstand temperatures up to 400 degree's so it does just fine. For all of the powder coating that was done, i would estimate that it can be duplicated for around $1,500 to $1,800 dollars. The fairings (on the left and right side) had the front blinkers fiberglassed over (PICTURE ATTACHED BELOW) and I incorportated the blinkers just under the frame sliders (powder coated the blinker mounts..hahaha). The Chameleon paint goes for about $30 dollars an ounce. The paint itself was expensive and I had 4 coats of DuPont Clear Coat shot on to protect the finish. The House of Kolor orange paint was a little less expensive and ended up costing about $75 bucks for a pint. I still plan on adding a Suzuki Gel Seat and a crash cage (powder coated orange also). I really appreciate everyones comments! Suzuki peeps stick together! ..hahaha!
 

·
Registered
Joined
·
38 Posts
If anyone is interested, a group of us are trying to put a ride together this weekend on saturday in the DFW area. If you are close by, and want to ride, let me know... Mike
 

·
Registered
Joined
·
9,263 Posts
only bad thing about being on board like this, is we all are all only a few clicks away when were online, but we all live so far apart... :nonod: ...maybe Shan can organize a big TWF party somewhere in the middle of country so we can all attend..at some point :thumbs:
 

·
Administrator
Joined
·
10,104 Posts
Need4Speed750 said:
only bad thing about being on board like this, is we all are all only a few clicks away when were online, but we all live so far apart... :nonod: ...maybe Shan can organize a big TWF party somewhere in the middle of country so we can all attend..at some point :thumbs:
I'd love to do something like that, but I think that's a way off in our future. :thumbs:
 

·
Registered
Joined
·
9,263 Posts
ShanMan14 said:
I'd love to do something like that, but I think that's a way off in our future. :thumbs:
Thats all good...we'll be here! :)
 
1 - 20 of 66 Posts
Top